קולונוסקופיה הנה בדיקה של מערכת העיכול התחתונה לגילוי וזיהוי ממצאים פתולוגיים במעי הגס. הבדיקה היא גם אבחנתית וגם טיפולית. קולונוסקופיה מאבחנת בין הייתר דלקות היצריות סעיפים ונגעים טרום סרטניים וסרטניים במעי הגס. במידה ויש צורך, במהלך הבדיקה מתבצעת כריתת פוליפים, לקיחת ביופסיה בזמן הבדיקה. במידה ויש ממצאים פתולוגיים הם נכרתים ונשלחים למעבדה. הבדיקה היא פולשנית כאשר אנדוסקופ (צינור דק מאד) שבראשו מצלמה זעירה מוחדר דרך פי הטבעת אל המעי הגס.

למי מיועדת בדיקת קולונוסקופיה פרטית?

בדיקת קולונוסקופיה הנה בדיקה אשר סורקת באפן יסודי את המעי הגס. קשת המחלות אשר דורשות בירור על ידי בדיקה זו היא רחבה מאד. הבדיקה מאתרת ומאבחנת תסמינים רבים הקשורים במערכת העיכול כגון – כאבי בטן ממושכים, יציאות לא תקינות , המצאות דם סמוי בצואה, איתור וזיהוי פוליפים אשר עשויים להיות סרטניים. סרטן המעי הגס הנו סוג סרטן שכיח ועשוי לתקוף גם צעירים, לכן מומלץ לבצע בדיקת קולונוסקופיה כבדיקה שבשגרה כבר בגיל 50 ולאוכלוסיות בסיכון שלהם רקע סימפטומטי או היסטוריה משפחתית מומלץ להיבדק אף מוקדים יותר ובשכיחות רבה יותר.

מדוע לעשות בדיקת קולונוסקופיה פרטית בבית גדי?

  • שרות VIP אישי של צוות המכון.
  • צוות רופאים מומחים מהשורה הראשונה.
  • תורים מהיום להיום.
  • ללא המתנה בתור.
  • מסירת תשובות במקום.
  • מחירים נוחים מהזולים בארץ בתחום הפרטי.

מהו תהליך ההכנה לקולונוסקופיה פרטית?

לקולונוסקופיה הפרטית  נדרשת הכנה מדוקדקת וקפדנית אשר יש לבצע 3 ימים לפני מועד הבדיקה. המטרה של ההכנה היא לרוקן באפן מוחלט את המעי הגס. המטופל מקבל הוראות מסודרות כיצד לבצעה בעצמו בביתו. את הוראות ההכנה המטופל מקבל מהרופא המטפל (יש שלשה סוגים של הכנות והן מותאמות למטופל על ידי הרופא). מדובר בתהליך הכנה פשוט יחסית אך יש להקפיד עליו מאד על מנת לקבל תמונה מהימנה של הבדיקה.

כיצד נערכת קולונוסקופיה פרטית?

קולונוסקופיה בכלל וגם קולונוסקופיה פרטית נעשית תחת טשטוש (חומר הרדמה המוזרק לווריד) בה המטופל לא ירגיש כלל ולא יחוש כל כאב (גם לא לאחר ההתאוששות). מדובר בהרדמות בזמן הבדיקה אולם לא מדובר בהרדמה כללית ועמוקה כפי שנעשה בניתוחים מורכבים לכל דבר. לבדיקת קולונוסקופיה רמת מהימנות גבוהה מאד אך היא תלויה בראש ובראשונה באפן בו הנבדק מבצע את תהליך ההכנה שעורך כ 3 ימים לפני הבדיקה. על מנת שתמונת המצלה תהיה ברורה וצלולה על המעי הגס להיות מרוקן לחלוטין מכל תוכן ועל כן נדרשת הכנה מדוקדקת.

האם קולונוסקופיה פרטית בטוחה?

בדיקת קולונוסקופיה  פרטית נחשבת לבטוחה מאד אולם לעיתים רחוקות ייתכנו סיבוכים שונים (כגון פגיעה בכלי דם בדפן המעי) מצבים כגון אלה יטופלו על ידי הרופא וכמו כן הרופא ישקול האם להפסיק את הבדיקה ולבצע בדיקה חוזרת.

על ידי מי נערכת קולונוסקופיה פרטית?

את בדיקת הקולונוסקופיה הפרטית מבצע רופא מומחה בתחום הגסטרואנטרולוגיה  שהוא רופא מומחה ברפואה פנימית שעשה גם תת התמחות בתחום הגסטרו. אל הרופא  מצטרפים צוות הטיפול שכולל אחות מוסמכת וצוות עזר מיומן. בדיקת קולונוסקופיה, אורכת בדרך כלל בין 20 עד 40 דקות (תלוי במורכבות הבדיקה ובממצאים). תהליך ההתאוששות מבדיקת הקולונוסקופיה אורך כשעה בפיקוח של צוות רפואי. השחרור של הנבדק לביתו יתבצע רק עם מלווה וחל איסור לנהוג לאחר הבדיקה.  על כן על המטופל להגיע עם מלווה.

כיצד מתקבלות התוצאות מקולונוסקופיה פרטית?

הרופא אשר מבצע את בדיקת הקולונוסקופיה הפרטית, מוסר תוצאות ראשונות לנבדק מייד עם תום הבדיקה אולם יש לזכור כי במקרים רבים במהלך הבדיקה נלקחות ביופסיות (דגימות מהמעי הגס (פוליפים), הדגימות נשלחות למעבדה חיצונית על מנת לבדוק האם מדובר בממצאים ממאירים או לא. תוצאות המעבדה נשלחות לרופא המטפל לאחר מספר ימים והן משלימות את תמונת הניתוח השלמה.

התאוששות וחזרה לשגרה לאחר בדיקת קולונוסקופיה פרטית

בדיקת קולונוסקופיה מתבצעת תחת טשטוש כלומר, הרדמה קלה. המטופל כלל לא מרגיש את הבדיקה ולא חש כל כאב במהלך בדיקת קולונוסקופיה. לאחר הבדיקה המטופל מועבר על ידי צוות המכון לחדר ההתאוששות והוא עובר תהליך הדרגתי של התעוררות וזאת תחת השגחה צמודה של צוות המכון. לאחר כשעה, ובהתאם לתקינות המדדים כגון לחץ דם, דופק ובדיקת ערנות המטופל משוחרר לדרכו אולם השחרור נעשה בתנאי שיש גורם מלווה עם המטופל. חל איסור לנהוג לאחר בדיקת קולונוסקופיה.

כיצד קובעים תור לבדיקת קולונוסקופיה פרטית בבית גדי?

משאירים פרטים מלאים דרך תיבת צור קשר באתר בית גדי. אנו נחזור אליכם לתיאום והסבר תוך 4 שעות מרגע השארת ההודעה. ניתן גם ליצור קשר בטלפון מספר 09-8848444. התורים זמינים בכל ימות השבוע החל מ 7 בבוקר ועד 20:00, אנחנו עובדים גם בימי ו' משעה 7 בבוקר ועד 15:00.

כמה עולה בדיקת קולונוסקופיה פרטית בבית גדי?

מחיר הבדיקה: 2,990 ש"ח. 

תוספת תשלום בגין ביופסיות -300 ש"ח לכל ביופסיה.