מכון הגסטרו של בית גדי קיים מעל 20 שנה ומשרת את לקוחות קופות החולים, לקוחות פרטיים ומוסדות שונים. מידי שנה מטופלים עשרות אלפי מטופלים על ידי צוות רפואי מיומן שכולל רופאים מומחים, צוות סיעוד מקצועי וכוח עזר.

מהו מכון גסטרו פרטי?

מכון גסטרו הנו מכון בדיקות בשיטת one stop shop לאבחון ובדיקות של מערכת העיכול. במכון קיים ציוד משוכלל ומגוון המסייע לצוות הרפואי בביצוע הבדיקות השונות. במכון קיימים שני מתחמים – מתחם ביצוע הפעולות והבדיקות, מעין חדרי ניתוח ומתחם ההתאוששות לאחר הבדיקות. על כל מתחם אמון צוות מקצועי. בנוסף, פועל כוח עזר רפואי שתפקידו לסייע למטופלים בכל התהליך וכן סידור והכנת החדרים לפני הבדיקות השונות כמו גם שימור כללי זהירות, ניקיון וחיטוי של הכלים ואביזרי הבדיקות.

מכון גסטרו פרטי

איזה בדיקות נערכות במכון גסטרו פרטי?

במכון הגסטרו מתבצעות בדיקות שונות אשר מטרתן לאבחן ולבדוק את מערכת העיכול העליונה והתחתונה. במכון הגסטרו נערכות בדיקות קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה.

בדיקת קולונוסקופיה

בדיקה באמצעות מצלמה מזערית אשר מוחדרת תחת טשטוש דרך פי הטבעת ואשר סורקת את המעי הגס. היא בודקת ומאתרת דימומים מסוגים שונים, גידולים סרטניים וטרום סרטניים מסוגים שונים, חבלות ופצעים מזעריים אשר עלולים, מסיבות שונות להיווצר בתוך המעי הגס. כמו כן, במידה ומתגלים פוליפים או ציסטות (יכולים להצביע על גידולים טרום סרטניים מסוגים שונים) אז מתבצעת כריתה במקום והדגימות (ביופסיות) נשלחות למעבדה מיוחדת אשר בודקת ומאבחנת את סוג הגידול שנכרת.

בדיקת גסטרוסקופיה

גסטרוסקופיה הנה בדיקה של מערכת העיכול העליונה – קיבה, תריסריון והושט, בדיקת גסטרוסקופיה גם היא בדומה לבדיקת קולונוסקופיה, נעשית באמצעות אנדוסקופ (צינור דק מאד שבראשו מצלמה) המוחדר דרך הפה. במידה ויש צורך, במהלך הבדיקה מתבצעת כריתת פוליפים, לקיחת ביופסיה בזמן הבדיקה. במידה ויש ממצאים פתולוגיים, בדומה לבדיקת קולונוסקופיה הם נכרתים ונשלחים למעבדה.

למי מיועדות בדיקות במכון גסטרו פרטי?

קהל היעד אליו מיועדות בדיקות הגסטרו, קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה הוא נרחב ומגוון וכולל בין הייתר מטופלים עם: מחלות כרוניות אשר קשורות במערכת העיכול, מטופלים הסובלים מתסמינים שונים כגון כאבי בטן לא מוסברים, יציאות לא סדירות וכדומה, מטופלים אשר עשו בדיקת דם סמוי בצואה וקבלו תשובה חיובית, חייבים לבצע באפן מהיר את הבדיקה וללא דיחוי, וכן כל מי שעבר את גיל 50, בעיקר עם היסטוריה של בעיות במערכת העיכול או היסטוריה משפחתית של סרטן המעי הגס.

מדוע לעשות בדיקות במכון גסטרו פרטי בבית גדי?

הבדיקות במכון הגסטרו בבית גדי מתבצעות במהירות ויעילות. תורים נקבעים לשבוע עד שבועיים קדימה ובמקרים דחופים אף בהתראה של ימים ספורים. הצוות הרפואי שפועל במכון הנו בעל ניסיון יוצא דופן, מקצועי ויעיל באפן בולט. מעטים מכוני הגסטרו בארץ שמסוגלים לבצע בדיקות גסטרו בזמינות כל כך טובה וביעלות מרבית.

על ידי מי נערכות הבדיקות במכון גסטרו פרטי?

בדיקות הגסטרו במכון הגסטרו לסוגן מבוצעות בבית גדי על ידי רופאים מומחים בעלי רישיון ברפואה פנימית עם התמחות על בגסטרואנטרולוגיה, בעלי ניסיון רב שנים בתחום. עובד איתם צוות סיעוד שמחולק על פי ההתמחויות השונות גסטרו והתאוששות. לצידם צוות כוח עזר מסור ומיומן.

כיצד מתקבלות התוצאות לבדיקות במכון הגסטרו הפרטי?

תוצאות הבדיקה במכון הגסטרו הפרטי, מתקבלות במקום וניתנות על ידי הרופא הבודק בתום הבדיקה. במידה ונלקחו דגימות וביופסיות הן נשלחות למעבדה והתוצאות מתקבלות תוך מספר ימים.

מה חשיבות של המלווה ביום הבדיקהלבדיקות במכון גסטרו פרטי?

מלווה למטופל ביום הבדיקה במכון הגסטרו הנו הכרחי וזו אף הנחיה מפורשת של משרד הבריאות. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהמטופל נמצא תחת טשטוש והרדמה. אומנם ההרדמה הנה ברמה נמוכה אבל לאחר תהליך ההתעוררות ממנה וההתאוששות חל איסור על נהיגה זאת מאחר והמטופל עשוי להיות עוד מעט ישנוני ולעיתים אף במצב של בלבול מסוים כתוצאה מחומרי הטשטוש שהוא קיבל לפני הבדיקה. מהסיבות המובנות לכן המטופל מתבקש להגיע לבדיקה במכון הגסטרו עם מלווה אשר ילווה אותו חזרה לביתו לאחר הבדיקה.

איזה הכנות צריך לעשות לפני בדיקות גסטרו במכון גסטרו פרטי?

תהליך ההכנה לפני בדיקות גסטרו במכון גסטרו פרטי הוא שונה על פי סוג הבדיקה. לבדיקת קולונוסקופיה המטופל נדרש להכנה מורכבת ויסודית שמתחילה 72 שעות לפני הבדיקה. תנאי בסיסי של בדיקת הקולונוסקופיה הוא מעי גס מרוקן ונקי באפן מוחלט, רק כך תוכל המצלמה המזערית אשר מוחדרת למעי הגס לסרוק באפן יסודי את המעי הגס. 3 ימים לפני בדיקת הקולונוסקופיה במכון הגסטרו, המטופלים נדרשים לבצע דיאטה אשר במהלכה חל איסור על מאכלים מסוימים, בסמוך לבדיקה המטופלים צריכים ליטול כדורים משלשלים וכן לשתות תמיסה אשר תגרום לריקון מוחלט של המעי. קיימות דעות קדומות רבות בנוגע להכנה אבל לאמיתו של דבר אין הדבר מסובך או לא נעים אלא פשוט דורש תשומת לב והקפדה על ההוראות. ביום הבדיקה במכון הגסטרו מומלץ שלא ללכת לעבודה אלא להקדיש את יום הבדיקה וההתאוששות לבדיקה עצמה. ההכנה לבדיקת הגסטרוסקופיה פשוטה יותר וקלה. שמונה שעות לפני בדיקת גסטרוסקופיה במכון הגסטרו, יש להיות בצום מוחלט. כמו כן, הרופא המטפל יורה (באם יש צורך) על הפסקת נטילת תרופות מסוימות לפני בדיקת גסטרוסקופיה. חשוב לציין כי המטופל מקבל הדרכה צמודה מנציגה ייעודית בבית גדי באשר לתהליך ההכנות. כמו כן אנו זמינים לכל שאלה באפן רציף.

מה תהליך התאוששות וחזרה לשגרה לאחר בדיקות במכון גסטרו פרטי?

בדיקות הגסטרו לסוגיהן קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה הנערכות במכון הגסטרו, דורשות הליך בו עובר המטופל טשטוש באמצעות החדרת חומר מרדים לווריד. במהלך הבדיקה המטופל ישן שינה קלה ולא מרגיש כלל את הבדיקה. לאחריה המטופל מועבר לחדר התאוששות במכון הגסטרו הפרטי, שם הוא מתעורר ונשאר במעקב עד שעה ואז משוחרר לביתו.

כיצד קובעים תור לבדיקות במכון גסטרו פרטי בבית גדי?

קיימות מספר דרכים לקביעת התור. המומלצת ביותר היא כניסה דרך כפתור זימון התורים באתר האינטרנט www.bgmc.co.il . נציגת שרות חוזרת תוך שעתיים למטופל, קובעת תור ומסבירה את התהליך הצפוי למטופל.

או פשוט להקליד בגוגל – בית גדי מדיקל סנטר. ניתן גם להשאיר הודעה באתר ונציגת שרות תחזור תוך שעתיים לפניה. בכל שאלה ניתן תמיד לטלפן לטלפון 09-8848444.

כמה עולה בדיקות במכון גסטרו פרטי בבית גדי?

בדיקת גסטרו בסיסית קולונוסקופיה או גסטרוסקופיה עולה 2,990 ₪. במידה ויש צורך בכריתה או לקיחה של דגימות וביופסיות ושליחתן למעבדה חיצונית, נדרשת תוספת תשלום, תלוי במספר הדגימות וסוגן.